Hostar ut all vett och gör plats för saknad.

Host, fräs och suck. Tur i oturen att jag är ledig idag för antalet normala ljud som kommit ur min mun under dagens vakna timmar är lätträknade.

Ingen ork och all kraft jag samlat gick åt till en promenad med min saknade och älskade ipod. Det är nog allt av värde jag gjort idag. Stapplat rundor runt Klöxhult och funderat så det knakat.

Utmattad kröp jag upp i soffan med min vetevärmare och ett par koppar te för ett försök till att dämpa min Mallorca-saknad. Ett försök till att fylla det som ekar i min mage. Tanken vad god med resultatet blev det motsatta. Jag vill inget annat än tillbaka.

När saknaden helt tagit över min kropp och det inte fanns mycket mer att förlora tog jag det stora steget. Jag vägde fram och tillbaka. Velade hit och dit och varnade mig själv för att det skulle bli jobbigt. Men tillsist kom jag fram till att det nog är dags att släppa taget om det gamla och istället kunna glädjas av det igen. Därför värmde jag en ny kopp te och satte mig tillrätta framför student 2008. Aj. Aj vad ont det gjorde men oj vilken glädje!


Klockan slår nu sju och Eurovision-semifinalen hos Eva närmar sig. Jag längtar efter er.




SP05Ei, jag saknar oss.

Kommentarer
Postat av: Eva

Har du kollat på det Monkan filmade på studenten?!

2009-05-12 @ 19:27:07
URL: http://evaharidetorka.blogg.se/
Postat av: hanna

Åh, ring dit oss nästa gång.

2009-05-13 @ 15:22:25
URL: http://hannalvn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0